30 november 2005

Badrummet är min bästa vän

Kanske inte på det sätt som ni tror utan för att det är det enda rummet som är varmt hemma hos oss. Nu är det vinter ute och det märks direkt inomhus i vår lägenhet. Svinkallt på golvet, tofflor är ett måste. I sovrummet andas man nästan ut rök när man sover och i köket vill man bara vara om ugnen är på. Förmodligen är det inte alls så illa utan "normal lägenhetstemperatur". Men vi bor på en hörna och där känns det just nu svinkallt emellanåt. Därför är badrummet min oas. Där inne stannar jag gärna länge och värmer mig och läser Larson eller körteori. Övriga sysselsättningar inne i värmens fristad kan vara att lösa korsord, sudoko eller fundera på om den där hudkrämen från 97 kanske borde slängas. Ja man kan faktiskt göra det mesta i badrummet. Jag funderar på om jag ska ta in kudden och slafa där i natt. Då har man nära till tandborsten när man vaknar.

Inga kommentarer: