19 oktober 2007

Vargbröder

Nu har jag läst ut Vargbröder och Varbröder: Havets fångar, de två första delarna i serien. Den har varit så omskriven och populär bland barn så jag lånade böckerna av min systerson och började läsa. Jag gillar dem eftersom jag gillar hela den här mytiska världen med vargar och amuletter och andevärldar osv. Det har alltid varit min grej. Jag tycker böckerna var lättlästa och spännande och kan nog tilltala vuxna och inte bara barn... Varbröder handlar om Torak, en helt vanlig liten kille som växer upp med sin far som lär honom allt om jakt. Men det visar sig att Torak inte är så vanlig som han tror utan han är en andevandrare. Många märkliga saker sker i Storskogen och Torak har plötsligt en svår uppgift framför sig. Ska han klara det? Han får oväntad hjälp av vargungen Ulv. De två blir vargbröder.
Böckerna är skrivna av Michelle Paver.

Inga kommentarer: