03 februari 2009

Familjerabatt

Nu har vi utökat familje-julbadet till familjeklippning också. I söndags kom en kompis till Stefan som är frisör hem till oss (hon är frisör alltså, inte Stefan...) och klippte oss alla tre. Först ut var jag, och det gick alldeles utmärkt, näst ut var Stefan och det gick också enligt planerna. Men sen var det Olivers tur. Och han gillar INTE att klippa sig eller göra någonting som har med håret att göra. Och som smolk i bägaren så har han naturligtvis ärvt både mitt och Stefans snabbväxande hår så han ser ständigt ut som en oklippt (och osnuten) liten kille. Han protesterade med andra ord ljudligt och ålade värre än en krokodil på jakt. Men när hon väl hade börjat klippa så kändes det viktigt att avsluta det på nåt sätt, det ser så roligt ut annars. Och det gör det nu också för vi stod helt enkelt inte ut med detta drama hela vägen. Så några små tussar här och där som borde blivit klippta blev alltså inte det, men så får det vara helt enkelt. Man klarar inte hur mycket som helst, varken som barn, förälder eller frisör :) Nu funderar vi på att låta hononm bli en långhårig hippie tills han växt till sig lite, till en sisådär tjugo bast och har flyttat hemifrån. Det kanske blir mode, vem vet.

2 kommentarer:

Malin sa...

och jag som bara önskar att Elin får lite längre hår (hon också tror jag för hon drar ständigt i det lilla hon har). Jag kanske ska tänka om:)

Lena sa...

Ja var glad istället hihi! sen lagom tills hon börjar tycka det är kul med hår och vill ha rosetter och sånt har det säkert växt ut. :)