09 februari 2009

Svensk Damtidning


Carl Jan om sin drömkväll med Carl Philip löd en av rubrikerna i Svensk Damtidning idag såg jag i kön på Ica under lunchen. Min fantasi gick genast igång på alla cylindrar och jag fantiserade om vad de egentligen gjorde under den här "drömvällen"? Jag såg Carl Jan och Carl Philip sitta och prova viner framför brasan och medan CP smuttar på ett glas Chardonnay sliter CJ upp en bag in box och ser djupt in i kameran och kör sin reklamjingel. CP kontrar då genom att börja prata konst och visar upp sitt senaste alster. CJ tar genast ner CP på jorden genom att dra ut honom i köket och svänger snabbt ihop en Bouillabaisse medan CP imponerat tittar på. Sen drar dom iväg till racingbanan och kör några varv (CP alldeles för fort som vanligt). Kvällen avslutas sittandes i jakttornet på CP´s jaktmarker i Värmland. Då ringer Ingvar Oldsberg och frågar om inte CJ kan tänka sig att gästspela i På Spåret igen och CP bränner av ett skott och missar en älg precis. Sicken kväll! Det bästa är ju också att båda heter Carl, snacka om icebreaker! Svensk Damtidning måste ju ändå vara en relik som levt kvar alldeles för länge och snart utdöende som fenomen. Men även jag (!) har faktiskt sneglat i tidningen när jag varit hos frissan eller tandläkaren. Detta ska jag icke förneka! Men nu för tiden räcker det med framsidan för att jag ska sträcka mig efter nästa tidning: Min häst, Härliga hund, Båtnytt eller Golf Digest. Vad som helst är bättre.

Foto:Magnus Fröderberg/
norden.org (CJ) och Foto: Martin Olsson (CP)

Inga kommentarer: