26 mars 2009

Dramatisk middag

Igår kväll tror jag att jag hade satsat som perfekt husmorsexempel - på hur man INTE ska göra i köket... Eftersom det var våffeldagen skulle det bli just våfflor och även soppa före. Sagt och gjort. Med en gnällig Oliver i köket hackade jag grönsaker och kokade och sen hällde jag allt i mixern, för det var väl så jag gjorde förra gången? hm. På något sätt lyckas jag få övertryck i mixern, trots hårt påsatt lock och plötsligt så har jag soppa över hela köket. Härligt! Oliver insåg att nåt hade hänt som inte borde ha hänt så han blev helt tyst, sa inte ett ljud på 5 minuter medan jag svärandes torkade soppa från alla möjliga och omöjliga ställen. Sen körde jag stavmixern istället vilket jag plötsligt kom ihåg att jag hade använt sist... Det gick alldeles utmärkt. Sen tittade jag på klockan och tänkte att vad bra, jag sätter igång våffeljärnet redan nu så är det varmt tills Stefan kommer hem. Tjosan, när jag stoppade i kontakten gick strömmen... efter en snabb koll i proppskåpet (där vi inte har gamla hederliga proppar utan små spakar) insåg jag att troligtvis huvudströmbrytarn hade gått in och fått nog, men jag tänkte det var bäst att vänta och se tills Stefan kom hem. Så när han dök upp så stod inte middagen på bordet direkt utan där väntade ett mörkt hus och en sur flickvän. Så kan det gå i den bästa av världar :)
Ps jag kan meddela att det blev både soppa och våfflor och gott var det med! Och ström fick vi också.

Inga kommentarer: