01 april 2009

Härlig dag

Idag har jag och Oliver haft en härlig dag. Vi har varit ute jättemycket, först nere på stranden vid sjön och haft picknick med lite kompisar. Sen har vi varit på promenad och så handlade vi bröd och bananer på Ica och sen var vi ute i trädgården. Där började operation - man ska inte äta sand. Där går våra åsikter helt klart isär. Jag tyckte jag var smart och lät nappen sitta kvar i munnen på Oliver men när jag kom tillbaka efter att ha hämtat kameran så hör jag ett tydligt mamma! och ser en glad Oliver ivrigt tuggandes sand, han var fasligt nöjd själv. Det tog ett tag att få honom att inse att spaden han hade inte var en matsked. Och sen gjorde den ömma modern ett stort misstag. Hon bakade en sandkaka och sa stolt - titta vilken fin kaka! Kaka, kaka kom det genast från Oliver och det är klart att det inte är så lätt att förstå skillnaden på olika kakor... dom man kan äta, och dom man inte kan äta, eller ska äta. hehe Det blev ett dopp i badbaljan istället och där tillbringade han den mesta tiden med att sörpla badvatten ur diverse badleksaker. Men då hade jag liksom gett upp, lite skit rensar magen tänkte jag. Det gäller att vara vidsynt :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Skitna barn är friska barn, enligt min mormor:)

Lena sa...

Enligt mig med :)