01 juni 2009

Borås goes Växjö

I torsdags och fredags var vi ett gäng från bibblan som var på GSLG:s möte i Växjö. Två lyckade dagar med god mat och trevligt sällskap och en förödande skön säng på hotellet... En långpromenad till Universitet på torsdagen fick avsluta CF-projeket (även om min CF just då satt på tåget från Göteborg). På kvällen fick vi en guidad tur på Smålands museum och en vandring genom det moderna glasets värld. En intressant utställning av konstnären Hans Frode dominerade. Coolt! Modulmötet som jag var på sista dan var väldigt givande. Överhuvudtaget är samarbeten om hur vi gör på olika bibliotek intressant. Jag önskar att GSLG kunde uppdatera sin hemsida med diskussionsforum eller istället kanske den där bloggen som startade men sen stannade av. En sak som förbryllade mig med biblioteket var varför dom hade satt streckkodsetiketterna på framsidan av böckerna, de dolde ju hela titeln! Om dom nu nödvändigtvis måste sitta på samma ställe p.g.a återlämningsautomaten så föredrar jag att ha dom på baksidan som vi har. Växjö var kallare och blåsigare än jag hade trott men det lättade kanske upp till helgen precis som det gjorde här. På fredagen och lördagen skulle Växjö rockfestival inta stan och med headliners som Simple Minds och Soundtrack of our lives funderade jag seriöst på att boka om tågbiljetten.

Inga kommentarer: