05 juni 2009

Knasiga händelser

I morse flög plötsligt toppen på mitt paraply av i blåsten. Där stod jag med en pinne i handen och såg dum ut. Det regnade och blåste samtidigt vilket inte är helt ovanligt i den här stan. Och till alla infödda boråsare som alltid envist hävdar motsatsen kan jag faktiskt meddela att, ja det är sant, det regnar mer i Borås än på andra ställen. Jag har bott på östkusten i 28 år och snart 10 år här (ja, gammal är jag) och jag kan garantera att det regnar mer här. Men däremot regnar det inte så pass mycket att det blir olidligt för då skulle ju ingen bo kvar, allra minst jag! Borås är en härlig stad och soliga, varma dagar hade vi ju för bara några dar sen. Och när jag stod där i morse och försökte få på paraplytoppen på min pinne (vilket naturligtvis inte gick) så fick jag syn på den yppiga och voluminösa damen på torget. Cool! På BT är det fullt med insändare av folk som tycker att alla pengarna bara går till skulpturer och annan skit, kultur alltså. Hurra tycker jag, vad skulle vi göra utan kultur??? man får ju något att prata om i alla fall :) Och sen ser jag att Robin Söderling är i final i Franska öppna! Helt galet, men skoj. Många knasiga händelser idag alltså.

1 kommentar:

Kristallena sa...

Oj! att du var så gammal! Det kunde man inte tro! Fast jag borde ju veta. Visst regnar det mer i Borås än på östkusten. Fast Växjö är sveriges solfattigaste stad, så de är värre! Ha det bra!