04 augusti 2009

Nya bus varje dag

Jag har ingen större lust att gå tillbaks till jobbet just nu. Jag vill fortsätta vara hemma och bevittna alla bus och roliga saker som Oliver hittar på. Han är en nybliven tvååring och den åldern är allt bra kul! Visst ryker vi ihop ibland som när han vägrar ha hakklapp på sig och kladdar ner hela tröjan, eller vägrar att ens sätta på sig nån tröja eller byxor... Och lite arg blir man ju när man kommer ut och ser att han rivit loss alla blombladen på min fina pelargon och slängt på grusgången... grrr... men för det mesta är han alldeles alldeles underbar! Som idag när jag stoppar honom i dörren, på väg ut med bästa yllefilten och en soffkudde. Han fick två badlakan istället, dom använde han till att campa på farstubron. Ena handduken fick vara kudde, den andra täcke. Sen kastade han slängkyssar till mig för att markera att han skulle sova. haha Eller som här om eftermiddagen när han vara supertyst i sitt rum länge och jag kikade in. Då satt han under täcket med stövlar på och läste böcker. Helt uppslukad. Han kan upptäcka en traktor eller en ko på flera mils avstånd känns det som. Traktor ropar han plötsligt. Var då? jag ser ingen traktor tänker man då, men när man tittat riktigt noga kan man se kanske ett hjul eller en bit av en traktor som sticker fram bakom nåt hus. Likdant med kor. Det har han verkligen näsa för. Han pratar mer och mer och börjar sätta ihop en del ord som "åka bilen", "uppe där" m.m. Han har lärt sig säga kyckling, sluta (schluta), regna och fotboll under semestern. Och han har ätit upp halva svartvinbärsbusken med blandat resultat... Ja ni kanske förstår att jag hellre skulle vilja vara hemma några veckor till än att sitta på jobbet och beställa fjärrlån, men jag har ju åtminstone mina onsdagar!!

1 kommentar:

Kristallena sa...

Ja jag förstååår verkligen dig Lena! En sån liten söt spelevink! Kram på er.