14 september 2009

Jag har blivit en geocachare

Jag och Stefan har en ny hobby, vi jagar geocachar på olika ställen. Ett perfekt sätt för oss soffpotatisar att komma ut i skogen lite. (och på andra ställen med) Vi började redan tidigt i somras men det gick inte så bra med vår bil-gps. Nu har Stefan införskaffat den berömda iPhonen och i den finns en gps-funktion som fungerar bättre. Oliver har hängt med hittills men eftersom han allt oftare verkar tappa förmågan att gå och måste bli buren så blir det aningen jobbigt till slut. Man får ofta gå en bit från vägen och i lite blandad terräng. Man kanske får införskaffa en mes som han kan sitta i om han ska fortsätta hänga med? Idag har vi varit ute i skogen igen och här har naturen verkligen tagit över tekniken kan man säga.

4 kommentarer:

Katharina sa...

Roligt!
Säg till om du vill låna en mes att testa med innan ni köper. Vi har en gammal Haglöfs ni kan få provköra.

Lena sa...

Ja jag testar gärna! just nu är allting upp o ner här, det som funkar ena dan funkar kanske inte andra. Det kallas 2-årstrots :)

Bluesbrother sa...

Kul, detta skall vi nog testa när jag får mitt ex av Iphone!

Lena sa...

Jasså du har åkt dit också Jerker! akta bara så inte Linda lånar telefonen o spelar spel hela tiden, det gör nämligen jag med Stefans... :)