14 oktober 2009

Nej, jag tänker fortfarande inte bestiga Mount Everest eller paddla runt USA...

Igår var jag och lyssnade när Renata Chlumska föreläste i Borås. Kvällens tema var att göra det du drömmer om! Det går att uppfylla sina drömmar, om du vill tillräckligt mycket! Positiv energi med andra ord. Jag tänkte att det kunde vara bra för en sån som mig som är lat, feg och undviker allt vad utmaningar heter - att få lyssna på någon som istället ser allt i livet som en utmaning! Något man måste testa och se om man klarar av. Ingenting är ett problem utan bara en möjlighet. Jag tyckte hon vävde in allt detta bra genom att berätta om hur hon förberedde sig och laddade inför sina expeditioner. Jag fascineras över människor som Renata Chlumska, jag skulle vilja vara en själv!! Men jag kommer definitivt aldrig att bli sugen på att bestiga världens högsta berg eller paddla med iskallt saltvatten som sköljer över mig dag ut och dag in i Stilla havet för att bli första person att lyckas ta sig runt hela USA helt för egen kraft, antingen genom paddling, cykling eller gång. Nej såna utmaningar lockar mig inte, däremot blev jag efter gårdagen lite sugen på att utmana mig själv, lite mer lagom sådär. Att nästa gång inte tänka, det här klarar jag aldrig, utan istället - det här fixar jag! Det mesta sitter ju i huvdet och i att förbereda sig för det man ska göra. Vi får se vad som händer. :)

Inga kommentarer: