04 oktober 2009

Ullared nightmare!

Igår hade Stefan fått för sig att vi skulle åka till Ullared. Han har bara varit där en gång tidigare, då var han pappaledig och det var mitt i veckan, mitt i månaden och inget folk. Igår var det därmot folk i mass vill jag lova! Regnet öste ner och vi åkte en öde och folktom väg genom Svenljunga och fnissade över skylten "varning för kanotister" och saktade ner för att titta på dom konstiga svartvita korna som var randiga, vad kan det vara för ras??? och sen öppnade sig folkmassan och parkeringen i Ullared framför oss, jisses! Stefan o Oliver letade parkering i en timme medan jag köade i regnet, hm. Konstigt nog var vi alla ändå på gott humör och inte ens trängseln inne på Ullared fick oss att surna. Vi handlade grejer, Oliver åt ostmackor och tittade på folk. Han måste nog vara världens snällaste barn eftersom han i princip inte sa ett pip förrän vi var på väg till kassan. Då hade han börjat tröttna. Han fick en glass utanför och vi käkade korv. Han höll tom humöret uppe när vi stretade mot bilen (längst bort) i motvind och regn, mitt fina prickiga paraply måste vara av ytterst dålig kvalitet för det knäcktes snabbt i vinden och vi såg alla ut som dränkta katter näv vi väl kom fram till bilen. Men Oliver ropade glatt regna, regna hela vägen. Det är ju ett ord han kan! Sen åt vi choklad i bilen hem och var lyckliga över att vi hade överlevt vår första (och sista?) Ullared nightmare...

Inga kommentarer: