20 november 2009

Sammankomsten

Jag har läst irländska Sammankomsten av Anne Enright. Den belönades med Booker-priset som visst egentligen heter Man booker prize. De hade jag ingen aning om men tydligen har dom tänkt om och det skramlar några kvinnor på slutet av listan. Jämställdheten kom till slut ikapp... Hur som helst, vad tyckte jag då om denna? Det ska vi prata om i bokcirkeln på tisdag men jag kan redan nu avslöja att den inte hör till det bästa jag har läst... Jag förstår faktiskt inte riktigt att den fick pris... Så var det med det, jag går raskt vidare med nästa bok i högen och det blev Den dubbla tystnaden av Mari Jungsted. Deckare från Gotland där jag börjar närma mig upplösningen... Sen måste jag snabbt läsa Sanningen om IKEA av den före detta anställda Johan Stenebo eftersom det är kö på den. Och så ska man ju hinna baka lussebullar också. :)

Inga kommentarer: