21 januari 2010

Mysteriet löst...

Jag kunde inte begripa varför jag alltid har ett stort blåmärke på vänster lår men i natt kom lösningen på problemet. Oliver trillade ur sängen (ganska vanligt förekommande nu för tiden så hans snälla föräldrar hade denna gång rensta undan alla bilar o allt lego framför sängen så han slapp landa på en massa prylar i alla fall...) och jag tog honom i famnen och skulle sätta mig på hans säng för att leta efter nappen. Då satte jag mig på den där sabla #¤%/&#### brädan som sitter på sidan för att hindra honom från att falla ur sängen. Den är ju uppenbarligen helt misslyckad som funktion och det enda den gör är att ge mig ett stort blåmärke på vänster lår när jag 9 gånger av 10 lyckas sätta mig för nära den och slår i kanten. Där var mysteriet löst. Nu återstår bara att lösa Olivers vurpor ur sängen. De skulle ju undvikas om han kunde ligga still när han sover men duktig som han är så utnyttjar han 100% av sängens yta och under täcket ligger han bara tillfälligt. Vi kanske får lägga tillbaks madrassen framför/under sängen som vi hade i början. Då var det nämligen urvurpning varje natt... Eller så förlänger man brädan så den går längs med hela långsidan av sängen. Det kan lösa mitt problem också för då kan jag ju inte undgå att se den!

Inga kommentarer: