04 februari 2010

je t'aime mon peugeot!!!

Jag älskar min bil! I morse startade den utan ett gnäll trots att den såg ytterst frusen och insnönad ut efter att ha stått ute orörd i två dygn (eftersom garaget är fullt av plank). Motorhuven var täckt av isig snö som inte gick att få bort men det var inga problem. Jag backade ut från uppfarten på första besöket efter att ha skottat bort vallen av snö som plogen så fint lämnat efter sig bakom bilen. Allt gick finemang och jag kom iväg i tid! Som tack försökte jag säga några snälla ord på franska till den kära peugeoten, men min franska är ytterst tafflig så det blev mest bon. Bon bon!!! bra bra tänkte jag! bon appétit kändes fel men var det enda jag kom på. Nu vet jag ju att jag skulle sagt très bien eller super exellente istället. Det får bli nästa gång :)

Inga kommentarer: