16 februari 2010

Över berg och dalar...

Idag drog jag Oliver på pulkan genom skogen hem från dagis. Stefan hade snott bilen och åkt till Malmö för att gå på Rammstein. Det går ju bussar så vi var inte helt strandsatta men jag tänkte att man skulle passa på när det nu är vinter, snö och fint. Det var fint i skogen med men det hade snöat en hel del sen sist så det är tur att vägen ändå används och är upptrampad. Efter mördarbacken som kommer mitt i någonstans slet jag av mig mössan eftersom jag var så svettig och efter det gick det bättre. Exakt en timme från dörr till dörr tog det vilket jag inte tyckte var så farligt med tanke på väderlek och även att Oliver gick en liten bit (med betoning på liten) själv i sitt extremt långsamma tempo... Väl hemma känns det riktigt bra men jag kläcker ur mig att jag är helt slut - då säger den lilla friåkaren - Ja Olle mä slut. Ha, sure! :)

Inga kommentarer: