19 april 2010

Det gick inte alls

Jag började på Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap men hann inte mer än några sidor innan jag gav upp. Då hade jag fortfarande inte klurat ut vem som var vem bland alla personer som brevväxlade fram och tillbaka. Det kändes bara rörigt och knepigt. Jag gav mig istället i kast med Annika Thors - Motljus. Den fastnade jag i direkt. Hon skriver så fantastiskt bra! Och jag gillade historien, sättet den berättades på. Och jag kände igen mig i huvudpersonen Marie, hennes stundtals helt irrationella sätt att reagera på, ingen logik utan helt via känslor. Jag tyckte om den jättemycket. Annika Thor har mest skrivit för barn och ungdomar tidigare och även för teve men hon har även gett ut en "vuxenbok" före Motljus som heter Altuns tre liv tillsammans med Altun Basaran från Turkiet. Jag tror inte jag ger mig på den där potatisboken igen, den kanske är bra men livet är för kort för att läsa sånt man inte hänger med i :)

Inga kommentarer: