05 maj 2010

Melody Gardot

Igår kväll var Ann och jag och lyssnade på Melody Gardot på Konserthuset i Göteborg. Jazz är egentligen inte min pryl, jag gillar inte för mycket improvisation. Säkert riktigt kul som musiker men som lyssnare, njae... Lagom mycket i så fall. Men Melody Gardot har en fantastisk röst och kan verkligen konsten att förtrolla en publik. Igår kväll ackompanjerad av 4 män, en saxofonist, en trummis, en som spelade ståbas och så Keanu Reeves på cello. Det var åtminstone otroligt likt... En i min öron rätt annorlunda konsert men så har jag aldrig varit på en jazzkonsert förut heller. Melody Gardot blandar ju jazz med blues i en salig blandning och lägger sin fantastiska röst ovanpå allting. Hon känns själsligt betydligt äldre än sina 25 år, och ser lite sådär lagom mystisk och cool ut med sina solglasögon och käpp. En bra konsert. Se henne i sommar, då kommer hon till Trädgårn i Göteborg!

Inga kommentarer: