17 maj 2010

So long Dio!

En del rockstjärnor lever för evigt, konserverade i sprit och droger (och har förmodligen inte ätit några grönsaker) som t.ex. Lemmy och Keith Richards. Men inte Ronnie James Dio som checkade ut igår. En liten man med stor röst. Han var inte hälften så fördärvad som tidigare nämnda men det är tydligen inget plus i det här sammanhanget. Jag minns mina ljuva tonår lyssnades på DIO i min sony walkman på buss 619 mellan Täby Centrum och Erikslund. På MTV snurrade såna här fantastiska hårdrocksvideos varvat med Madonna. Det var 80-talet det. Var man snäll kunde man få spela av nån cool LP-skiva av Lena J´s brorsa vars enda vokabulär under den här tiden var - videon är bokad efter bastun så ge f-n i den!! Så med en liten tår i min ögonvrå lyssnar jag återigen på Last in line med den lilla mannen med den stora rösten.

Inga kommentarer: