18 juni 2010

Det närmar sig...

Ja nu är det bara 22 timmar och 42 minuter kvar till bröllopet... På Aftonbladets webbsida kan man följa senaste nytt om bröllopet - minut för minut och nu även bröllopsvädret - timme för timme. Alla svenska nyhetssajter är bokstavligen överbelastade med bildspel, skvaller och senaste nytt. Allt om prinsessbröllopet för några andra nyheter existerar tydligen inte för tillfället. Fascinerande! Tänk när Kungen och Silvia gifte sig 1976, då fanns det minsann inget Internet. Förutom tevesändningen och nåt kort inslag på Aktuellt så fick man helt enkelt vänta tills dagen efter då tidningen kom för att läsa hur det hade gått. Nu bombarderas vi minut för minut! Herr min hatt för att använda ett passande uttryck. Det enda som bryter av lite är faktiskt fotbolls-VM, men där gör dom överhuvudtaget inte som jag hade tänkt mig. Sydkorea slår Grekland, Italien spelar oavgjort mot Paraguay och Spanien förlorar mot Schweiz. Det finns ingen logik - det är ju fotboll... Och dessa ständigt tutande vuvuzelas får det att låta som en svärm bin slagit sig ner i teven. Om nu det där svenskarna kan filtrera bort ljudet från teven som de säger - varför i herrens namn gör dom inte det då?? Som ni märker är jag omgiven att för mycket information om meningslösa saker, jag kan inte tänka själv längre, överallt surras det om bröllop, väder och fotboll. Hur ska detta sluta???

Inga kommentarer: