25 januari 2011

Människohamn

Igår kväll läste jag ut Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Till skillnad från den här usla boken som jag inte ens orkar skriva om eftersom jag tyckte den var så kass så fastnade jag direkt i Människohamn. Han skriver bra Lindqvist. Den här boken skilde sig ändå lite från de andra två jag läst, Låt den rätte komma in och Hanteringen av odöda. Denna gången tyckte jag att det övernaturliga fenomenet var otroligt svårgripbart. På något sätt var det lättare att acceptera att det finns vampyrer och zoombies. Märklig tanke. Hur som helst så fastnade personerna på näthinnan den här gången, intressanta karaktärer som man gärna ville veta hur det skulle gå för och när man tänker efter är havet rätt svårgripbart till att börja med. Läs den! men läs nästan ännu hellre Hanteringen av odöda.

Inga kommentarer: