17 januari 2011

Vi är på bibblan

Idag hämtade jag Oliver på dagis där han tydligen hade fått ett litet bett, hm. På vägen hem fick jag svara rätt många gånger på frågan "varför då??". Ibland har man ett bra svar, ibland inte... vi tog vägen om bibblan eftersom jag hade böcker som skulle tillbaks. Oliver parkerade sig på barnavdelningen, tog av sig stövlarna och läste böcker. Och tjoade så det lät över hela bibblan men det var som tur var bara vi där - och bibliotekarien förstås (inte jag alltså, utan den som jobbar där bara för att klargöra det hela). Jag lånade lite ditt och datt och vi la även två kattböcker till samnlingen. Jag förundras varje gång över hur mycket roligt dom faktiskt har på den lilla bibblan. Oliver skulle icke låna med sig nåt hem, förmodligen tycker han att han har böcker så han klarar sig eller så fick han ingen inspiration. Sista biten hem fick jag svara på fler frågor och väl hemma upptäckte vi att resten av snön på framsidan hade rasat ner så jag fick skotta en gång till brevlådan med tung blötsnö som var packade hård som en sill, inget vidare. Sen var det mer frågor, matlagning (hastigt improviserad kassler-pasta-rätt) och Oliver spelade Pippis ballongspel själv tills hans pappa kom hem och förbarmade sig över honom. Nån timme och tusen frågor senare somnade han i sin säng framför Musse Pigg före kl 20! helt galet. Men man blir väl trött av så många frågor kan jag tänka mig...

Inga kommentarer: