13 april 2011

Nu är det vår Mamma Mu!




Idag promenerade vi ner till biblioteket i Sandared eftersom vi fått nys om att Mamma Mu och Kråkan skulle komma dit, det gjorde dom också! Mycket roligt enligt Oliver. Min kompis Emma var Mamma Mu och väldigt fin. Det är barnbokens vecka just nu så det händer säkert nåt spännande på ett bibliotek nära dig! Sen köpte vi bullar och gick hem och fikade utanför huset. Och om ni tror att jag tryckte i mig hela den stora bullen som ligger bredvid Oliver, så tror ni helt rätt... Sen planterade vi vårblommor i lådor och krukor, adjöss med den gamla ljungen. Men någon hade ätit upp nästan hela ena min blomma fast den stått i garaget hela natten. Jag tittade mig omkring som om jag skulle få syn på ett rådjur där inne men riktigt så många prylar har vi inte att den kunde få plats att gömma sig. Det är nog dom där små mössen som är bovarna. Attans! Rabarbern är på väg upp, ett säkert vårtecken! Den lyser röd och fin i en annars gråbrun rabatt...

Inga kommentarer: