03 juli 2011

Fjäril vingad

Här hemma är det prickigt just nu, vattkoppor på Oliver och målarfärg på oss andra. Tycker lite synd om Oliver men när det väl går över har han haft sin dos av vattkoppor. Målarfärgen är lättare att tvätta bort och vi börjar få ordning på lekrummet. Sen är det bara hallen kvar men den lejer vi nog bort i höst... Ute blommar det som satan, ursäkta uttrycket. Det som är fint är ju alla BLOMMORNA, pionerna, pärlbusken, klätterrosorna, astillben och de där gula blommorna som jag inte minns vad de heter men som fjärilarna älskar. Det är vackert. Det som inte är så vackert är allt ogräs som tar över vår trädgård. Nu växer det som bäst eller snarare värst, vet inte hur jag ska tolka det. Det är hopplöst att bli av med tistlar och kirskål och all annan skit som växer i alla hörn. Ett tröstlöst företag och jag älskar INTE rensning har jag upptäckt. Så jag försöker med tunnelseende, jag ser bara det jag vill se.

Inga kommentarer: