16 augusti 2011

Cecilia Lund

Jag försöker beta av mina bokhögar och även om jag inte hann med allt i sommar så får jag väl fortsätta att läsa i höst :) Fick låna tre böcker om barnmorskan Cecilia Lund skrivna av Katerina Janouch. En fjärde del har precis kommit ut i pocket så jag får väl läsa den också. Jag tycker Katerina Janouch skriver bra, har läst flera böcker av henne innan. Det är roligt att följa huvudkaraktären Cecilia i jobbet som barnmorska och hur hon försöker bolla det med livet hemma hos familjen som består av bohemisk man och 4 barn. Jag tror de flesta som fött barn kan tycka det är lite kul att höra vad som händer på förlossningen och det är ett bra grepp. MEN, och här kommer ett stort MEN! Jag kan inte låta bli att störa mig på den ofattbart präktiga och navia och stundtals nästan korkade Cecilia Lund, oh my god... samtidigt som det är hon som håller uppe historien är hon det stora störande momentet med sina taffliga försök till allting och som sagt vansinnigt naiva tankar och idéer för att inte tala om dess utförande... så jag är ganska kluven till serien, tycker jag att böckerna är bra? ja, jag tror det, men när jag läser dem blir jag samtidigt irriterad. Ja ja, jag lär läsa den fjärde boken också så får vi se om präkt-Cecilia kanske ändrar sig :)

Inga kommentarer: