09 oktober 2011

Pianovirtuos?

Oliver gillar att spela piano. Och han är faktiskt inte helt usel för att vara så liten! Själv fascineras jag över hur hårt alla gamla menuetter av Mozart och Haydn verkligen sitter i ryggraden. Jag kan dem nästan utantill. Men däremot kan jag inte ens kompa till Björnen sover... hm hur logiskt är det? Och jag ska absolut inte bli pianolärare för det har jag inte tålamod till. Idag försökte jag lära Oliver Lilla snigel men det gick sådär... Jag skänker en tacksam tanke till min lite crazy pianolärarinna när jag var liten som stod ut med allt klinkande och som hörde imponerande många felsteg på tangenterna trots intensiva diskussioner med någon vuxen i köket... Något fastnade uppenbarligen eftersom jag kan vissa saker som rinnande vatten. Men noter är inte allt, jag önskar att jag kunde improvisera och kompa mer men det kanske aldrig är försent att lära sig?

Inga kommentarer: