13 juni 2012

Konsten att slappna av

Jag har aldrig haft några problem med att bara ligga på soffan och läsa en bok. Men nu för tiden märker jag att det inte riktigt funkar. Jag ligger där en stund och läser, sen kommer jag på att ja visst ja, jag måste ju ta fram laxen ur frysen, eller lägga in en tvätt, eller svara på det där mailet eller bara resa mig och gå ut i köket och dricka ett glas vatten. Jag kan helt enkelt inte längre "bara slappna av". Vet inte riktigt när den konsten gick förlorad men jag saknar den lite. Idag ska jag göra ett allvarligt försök i alla fall eftersom mina snälla vänner har tagit med sig Oliver till djurparken så jag har förmiddagen helt för mig själv. Jag har en bra bok att läsa (Åsa Larssons Till offer åt Molok) Väskan till BB är packad, disken är diskad, kläderna tvättade. Men först måste jag bara ner till kiosken och hämta ett paket, handla lite och kansker röja undan på köksbordet :)

Inga kommentarer: