02 juli 2012

Babyblues

På tredje dagen slog den till obarmhärtigt, babybluesen, eller mamma bluesen... Det sa PANG i brösten som plötsligt blev gigantiska och helt ohanterliga :), tröttheten och hormonerna tog överhanden. Samtidigt var det vändningen, helt plötsligt kom det ju nåt ur dom där brösten och idag fick vi bevis på att de funkar hur bra som helst. Maken till viktökning på så kort tid hade de inte sett på mannaminne på BB. Skönt! Då behöver man inte amma dygnet runt och ge extra utan kan släppa oron om att han inte får tillräckligt med mat! Så idag känns det bra :) men nu är jag så trött att jag snart somnar stående. Måste få sova lite mer. Problemet är det som alltid har varit med mig, jag har oerhört svårt att bara lägga mig ner och sova en stund när jag behöver. Och OM jag behöver! snark...
Det här ser ju skönt ut tex.

Inga kommentarer: