15 juli 2012

To Gotland with love!

Hann med att läsa ut Mari Jungstedts senaste; Det fjärde offret här om dagen och nu läser jag Spinnsidan av Marianne Cederholm. Den gemensamma nämnaren är Gotland såklart. Och som jag längtar! Nästa sommar måste vi nog boka en resa igen. Ibland kan jag drömma om Gotland och det är aldrig några mardrömmar även om Mari Jungstedts bok innehöll en hel del spänning och mord. Jag gillar hennes deckarstil och kommissarie Anders Knutas. Lite roligt också att den utspelar sig i lilla Klintehamn där vi hyrde ett litet hus för två somrar sen. Stan är så liten att jag kände igen varenda liten gatstump som beskrevs. Så nu längtar jag ännu mer! Till Visby och Fårö och bara att komma in med båten tidigt på morgonen och se ringmuren breda ut sig. To Gotland with love!


Inga kommentarer: