22 februari 2013

Rutinlivet har börjat

Att ha ett barn var väldigt enkelt, att ha ett barn som dessutom var flexibelt, lätt att ha att göra med, alltid glad, aldrig krånglig gjorde det hela väldigt enkelt. Nu är det inte så enkelt längre. Inte sen Pip Holmberg gjorde entré. Allt måste krångla, maten, sömnen, livet, ja det mesta. Jag kallar honom vårt "besvärliga barn" :) Så nu har vi infört lite rutiner. Sömn då, mat när han vaknat osv, och riktig mat, inte bara amning för snart börjar min kropp falla sönder i atomer om jag måste amma lika mycket fortfarande. Så även om s.k. riktig mat inte fallit i god jord kämpar vi på, och det har blivit bättre! Men allt som är krångligt behöver inte vara dåligt, livet har blivit lite krångligare, visst. Men det har även blivit roligare, mysigare, större och mer utmanande på det bra sättet. Det besvärliga barnet har redan börjat bli mindre besvärligt och lär sig allt i rekordfart. Vips så är han ett år och då vänder man ett nytt blad. Och jag är säker på att när jag väl får sova bara lite lite liiiite mer så kommer jag inte att tycka att livet är lika besvärligt längre. :)


Inga kommentarer: