06 februari 2013

Snö

Ingen vår så långt ögat når... idag var jag ute och pulsade med barnvagnen ute på landet (runt knuten) och där var det inte direkt plogat. Bra träningspass! Landsvägen låg öde till en början. Leo sov som en gris som vanligt, konstigt hur man först i fyra månader kan hata vagnen och sen älska den så. Märkligt. Men bra för mig och honom att det vände! Idag kom jag även ihåg att ta med mig kameran för även om det inte var lika vackert som i lördags är det fint med all snö idag. Men jag har problem att få bilderna som jag vill ha dem, de blir alldeles för mörka. Tips någon?





2 kommentarer:

Anette Haeger sa...

Det är jättesvårt att få snö vit. Kameran tycker att det är alldeles för ljust och justerar själv... Har du provat att öka bländaren manuellt och släppa in mer ljus (ju lägre värde desto mer ljus släpps in)? Kolla också vilket ISO du har inställt.

Lena sa...

Tack för tipsen Anette! ska testa lite vid tillfälle. Det jobbiga så här års är att kylan inte inbjuder till att testa för många saker utan vantar nån längre stund :D