13 november 2013

Mycket hände efter min död


En titel som väcker nyfikenhet. Skriven av Ricardo Adolfo och jag hade aldrig i livet hittat den bland alla böcker på hyllorna om jag inte fått ett tips av en kollega. Mycket hände efter min död är en rätt underlig roman som mestadels berättas i realtid men vi får små tillbakablickar i familjens liv. Särskilt mannen som är den som pratar mest i boken. Den är märkligt skriven och ibland vet jag inte ens om jag gillar den samtidigt som jag älskar den! Märkligt var ordet. En intressant inblick i hur det är att stå utanför. En annan bok jag däremot inte har läst ut var den hypade Jelliocoe road av Melina Marchetta, förmodligen jättebra men jag fastnade liksom och kunde inte ta mig loss, jag la ner projektet. Jag har för många andra böcker som ligger och väntar för att jag ska fastna i en enda. Nu var det dessutom ett tag sen jag läste i den så i så fall hade jag nästan fått börja om. Nix pix!

Inga kommentarer: