23 april 2014

Game over

Under påsken fick jag äntligen ro att läsa lite deckare igen. Anders del la Motte, fd säkerhetschef och fd polis har skrivit en deckare med en kul idé, Geim. HP är en smart men lat kille som glider fram genom livet genom (mestadels) lite oärliga affärer och röker på i den ärvda lägenheten när han inte är ute och hänger med polarna. En dag på pendeltåget upptäcker han en kvarglömd mobiltelefon. Det blir upptakten till ett spel som han blir beroende av och slutligen heller inte kan ta sig ur. Oväntat mycket slang och snabbt språk i boken men det funkar faktiskt, det passar in. Otroligt spännande med en del cliffhangers och jag kände att jag bara måste veta hur det här spelet slutar. Nu läser jag fortsättningen, Buzz. Har bara precis börjat så det är svårt att veta redan om den håller måttet som uppföljare. Anders de la Motte var visst med på Babel nyligen men det avsnittet har jag inte sett än, tacka vet jag svtplay :)

Inga kommentarer: