07 januari 2015

Plan B

Jonathan Tropper verkar producera böcker i parti och minut. Hurra säger jag till det efersom jag älskar hans storys och framförallt jargong. En del kanske tycker den är grabbig men jag har aldrig känt det svårt att relatera till den och brukar garva högt åt hans dråpliga kommentarer. Här var det Plan B som fick mig att skratta. Själva storyn är kanske egentligen inte så mycket att hänga i julgranen, ett kompisgäng vill rädda sin filmstjärnekompis från knark och kidnappar honom för att få honom avgiftad och på bättre tankar. Det hela urartar naturligtvis och snart är hela mediacirkusen igång. Trots en svag story och ett faktiskt ganska sockersött slut så gillade jag den. Just på grund av huvudkaraktärernas interagerande och deras dialoger och ibland rätt diskutabelt handlande:) Läs gärna den här också. Det känns som att hans böcker är gjorda för att bli film dessutom. Lättsam, välskriven underhållning.

Inga kommentarer: