19 oktober 2005

Heather Nova trollbinder

Igår var det konsert på Trädgårn i Göteborg. Heather Nova var i stan och Emma, Jessica och jag var där och lyssnade. Hon ser så liten och skör ut på scen bakom sin stora gitarr, men vilken röst. Hon körde flera nummer från tidigare skivor men flest från den senaste skivan Redbird. Den måste inhandlas snarast. Det var rätt mycket folk för att vara en vanlig tisdagkväll i Götet och som vanligt förundras jag lätt över hur gammal och ohipp jag är... för att dra en parallell till tantpratet igår. Heather Nova övertygar publiken med sin otroliga röst och bra låtar. Sämst var Eskobarduetten "Someone new", som hon förmodligen aldrig hade kört om hon inte hade spelat just i Sverige... På det hela en bra konsert, men ytterligare ett bevis på hur gammal man är fick jag imorse när jag knappt kom upp ur sängen. Att vara ute så sent mitt i veckan - vet du vad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst var hon bra! Men jag tyckte mycket om Eskobarduetten också.. Jag hade låten i huvudet när jag vaknade på morgonen.