18 oktober 2005

Jag - en tant?

Jag tycker om att se på Go´kväll, Landet runt och Parkinson. Så var det sagt. Har fått höra att det är oerhört tantigt men då är jag väl en tant då. För visst är det trevligt att se en lite mer "normal" make-over. Och intressanta författare, musiker och debattörer intervjuas av den charmante Joachim Vogel eller kvinnan med det roliga namnet, Anja Kontor? Och Katia Elliott Bendz är ju mysig, och Ragnar Dahlberg, ehe? ja jag vet inte, jag har i alla fall varit på hans café i Linköping en gång... tycker fortfarande att han mest påminner om Dracula i mysdress. Men hur vet man att man är en tant? Jag känner mig inte om en tant. Fast jag går ju hellre i bekväma skor än sådana där snygga med spetsig tå förstås... och sist när jag var på bröllop hade jag ett extra par strumpbyxor i handväskan. Bara ifall att... Och jag köper alltid presentsnöre när jag är på IKEA för att det är så billigt och bra att ha. Jag kollar alltid upp exakt adress och färdväg när jag ska ut på främmande ställen, man kan ju komma bort! Jag kommer på mig varje dag (och timme) med att prata väder dessutom. För i år har ju vädret varit fantastiskt med en så solig och kall höst och otroligt vackra höstfärger på träden. Om det fortsätter så här så... AAAAAAAAARGHHHHHHHHHHH nu gör jag det igen. Jag är en tant. Och ganska nöjd med det dessutom. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha..Ja, du låter som en riktig liten tant! Vilket roligt inlägg! Det var ditt bästa hittills...

Lena sa...

Ja du Emma, du är så gott som tant du med faktiskt! :)