09 november 2005

Trekant och The Librarian

Ovanstående har ingenting med varandra att göra, enligt egen erfarenhet i alla fall... När man är sjuk plöjer man igenom allehanda teveprogram, filmer, böcker och tidningar. Den här gången råkade det bli Elle Lyx - en totalt meningslös tidning om en massa saker man inte har råd med, teveserier som Oprah, Falcon Crest, Beverly Hills 90210 och America´s funniest home videos. I dag visades även den spännande filmen Mitt i plåten med Burt Reynolds och Roger Moore från 1981. Med andra ord, tack gode gud för dvdn! Man kan se gamla favoriter som 21 Jump Street med Johnny Depp i huvudrollen och t.ex. den Indiana Jonesliknande The Librarian - Quest for the Spear. Jag anar en ny superhjälte i Noah Wileys nördiga bibliotekarie som med hjälp av sin ofattbart snygga bodygard Nicole räddar världen från all ondska, denna gång i form av Kyle MacLachlan & Co. Precis så nördig, fånig, töntig, klichéartad och otroligt rolig som jag hade tänkt mig. Look out! Here comes the Librarian! he he Men hur kommer trekanten in i bilden tänker ni? Jo, jag läste igår ut Mian Lodalens Trekant och den var inte ens i närheten att vara särskilt bra. Tycker fortfarande att hon framställer alla homosexuella som totala sexfanatiker som inte gör annat än pratar snusk, svär och totaldissar alla män som finns. Det blir lite överdrivet ibland och till slut irriterade jag mig på det mesta, som när hon evisas med att skriva alla låneord med ä, mäjla, däjta osv. Men mest av allt stör jag mig som sagt var på bilden hon ger av framför allt flator. Jag har svårt att tro att särskilt många homosexuella skulle välja att identifiera sig med denna bild som hon ger. Hur som helst är det underhållande för stunden, men bara knappt.

Inga kommentarer: