08 oktober 2007

Handlingsförlamad

Här om dan köpte jag en trädgårdstidning till... den kostade bara 22:50 stod det lockande på framsidan... det förstår jag för den var inte mycket att hänga i julgranen. Men jag är fast, fast i köpandet av trädgårdstidningar, inredningstidningar m.m. Jag bläddrar och läser och tänker att så där skulle jag vilja ha det. Men sen händer absolut ingenting! Jag vet inte om jag hade väntat mig att jag genom all denna läsning skulle få någon sorts andlig upplevelse som gjorde att jag verkligen satte igång och gjorde allt det där jag bara läser om??? Men det händer aldrig. Detsamma är det med kokböcker, jag läste någonstans att vi i Sverige köper mest kokböcker i världen men tillbringar minst tid när det gäller matlagning... Jag äger också tonvis med kokböcker men det slutar oftast med att jag gör köttbullar och makaroner för tredje gången samma vecka... Det kallas handlingsförlamning och det finns säkert någon tidning som förklarar hur man kommer loss, den måste jag köpa. :)

Inga kommentarer: