15 november 2007

Galoscher

Här om veckan tog jag några fler vuxenpoäng, eller snarare tantpoäng... Jag har redan avslöjat att jag gärna ser en snutt på både Go kväll och Landet runt när jag känner för det. Och att jag föredrar bekväma skor framför högklackat och viker mina kökshanddukar och örngott "the old fashion way". Tantvarning med andra ord!!!! Och nu är det alltså ännu värre. Jag har köpt ett par galoscher. Har länge tänkt att det är så otrevligt och fånigt att gå runt med blöta strumpor hela dan när man ska ut i regnväder och alla skor man har läcker in någonstans i sulan... Och gummistövlar känns ju lite klumpigt och Bosse Rappne att ha på sig ute på stan... Så jag köpte mig ett par galoscher a la bilden. Fick användning av dom dagen efter då regnet stod som spön i backen och vattnet gick till fotknölarna ungefär. Skorna höll tätt och jag hade torra strumpor när jag kom hem, finemang! och tantigt. Men det bjuder jag på! ;)

2 kommentarer:

Nina-Pina sa...

Jag har ett par röda fina gummistövlar....och näst på listan står broddar.....snacka om tant!

Anonym sa...

Ojojoj Lena.. Ja det var värsta tantvarningen idag! Din räddning är väl dörrmattan som du har ställt dina galoscher på. Den är inte så tantig precis