28 februari 2008

Gula blommor

Gult är fult i trädgården tycker många. Man väljer mycket hellre blommor som är rosa, vita, blå, lila, orange osv. Det gör nog jag med egentligen om man spanar in vår trädgård, men några gula blommor finns faktiskt. Sen är det rätt lustigt för de blommor man nästan blir gladast åt varje år är ju vårblommorna och de är ofta gula; påskliljor, krokus, tulpaner, tussilago osv. Det finns många varianter. Här hade jag tänkt ha en bild på mina fina gula krokus som kommit upp efter snödropparna men idag var det liksom tomt på baksidan. Gissa vem som varit på besök!? Förmodligen samma rådjur som åt upp min prydnaskål här om veckan. Typiskt. Hur som helst så är det väl dags att börja pula i trädgården snart eftersom den här så gott som obefintliga vintern snart övergått i definitiv vår. Undrar om jag ska plantera något gult?

Inga kommentarer: