18 februari 2008

Totalförbjudet

Idag gjorde jag något totalförbjudet. Jag upptäckte halvvägs på min promenad att jag började tappar orken och gick in på bageriet och köpte en chokladboll som jag raskt åt upp. Det positiva är ju att jag faktiskt orkade hela vägen hem och segnade inte ner orkeslös och utmattad i nåt dike medan O rullade vidare med barnvagnen på egna äventyr... Det dåliga i det hela är att jag precis lika gärna kunde gå tvärs över gatan och in på Ica och köpa en banan eller annan frukt men är man sugen så är man. Jag är totalt sockerberonde, det är ju uppenbart. Finns det nån klinik a la Betty Ford man kan lägga in sig på? Jag kunde även köpt en budgetchokladboll på Ica men icke, här ska det vara bageri. Jag lever lyxliv minsann. Living la dolce vita!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Lena! ;o)

Lena sa...

I know... *skäms*