31 oktober 2008

Upptempo på väg till jobbet

Idag tänkte jag först skriva något om Alla helgonahelgen och Halloween men det känns redan utjatat. Så jag skriver om något helt annat istället. Jag har upptäckt att Buffalo Soldier med Bob Marley är världens bästa gånglåt - för mig. Precis lagom takt för mina tämligen korta ben (och överdimensionerade vader). Det går som ett kick att ta sig från bussen till jobbet. Nästa låt i mp3:n var Daddy Cool med Boney M (en salig blandning jag vet...) och där gick det sämre för tempot ökade drastiskt samtidigt som jag fick en plötsligt lust att slita av mig jackan och dra på mig paljettajtsen och discodansa gatan fram. Och då hade förmodligen polisen sytt in mig och jag hade definitivt inte kommit till jobbet idag! Så därför tror jag att jag ska hålla mig till reggae...

Inga kommentarer: