19 november 2008

Fluktare i duschen

I morse hade jag en fluktare i duschen. Fast det är inte så illa som det låter. Det var bara Oliver som vanligt, han har inte riktigt förstått det här med "privacy" i badrummet... Efter att man fått barn så är det en sak man kan vara säker på, det är att man aldrig är ensam mer. Svunna är dom tider då man kunde sitta själv på toaletten, stå i duschen länge och tvätta håret, laga mat, tvätta, klä på sig osv i sin ensamhet. Nu är det alltid någon mer där, en liten person som följer varje steg man tar. Jag tror att Stefan förstår lite bättre nu varför jag ofta hojtade hej hej, när han kom hem från jobbet när jag var hemma med Oliver och sen rusade in på toaletten och satt där en halvtimme och kopplade av. Härligt! Det är sånt man inte uppskattar nog innan familjelivet tar fart. För en ensamvarg som jag, som verkligen tycker om att vara just ensam, så var det här med barn lite skrämmande. Men det gick över med en gång, man vänjer sig vid att ständigt ha en liten följeslagare vid sin sida. Det är ganska trevligt t.o.m.! Men jag tycker fortfarande det är härligt att kunna vara i badrummet själv en stund. :)

1 kommentar:

Malin sa...

Håller med dig precis! Vi har en massa inredningstidningar liggandes i badrummet och turas om att sitta där i ensamhet och läsa dem:)