30 november 2008

Julen närmar sig

Här om morgonen vaknade jag tidigt och kunde inte somna om, jag låg och tänkte på allt jag måste hinna med före jul, det ska julpyntas, bakas, fixas, handlas julkappar, dukar ska strykas, gran ska huggas och alla ljusslingor som vi ska ha utomhus måste gås igenom osv osv. Mycket blir det och tiden är knapp. Ironiskt då att jag över jul ska vara ledig 19 dagar i streck... men det är ju så dags då! Allt ska jag redan vara färdigt. Men kanske kan jag börja förbereda till nästa jul istället? kan man börja sälja semlor redan i oktober så kan man väl börja julpynta inför nästa jul under jullovet?? På något sätt löser det sig alltid, det mesta jag har räknat upp här ovanför är ju inte livsnödvändigt, huvudsaken att man är hel och ren och kan sitta ner med familj och vänner och ha det bra. Det är inte alla förunnat. Så skit i julgardiner och tomtar. Surfa in på Unicef och köp ett myggnät till familjerna i Zimbawe eller varför inte 30 stycken hopprep till barn som inte har så mycket att leka med? Sen är det ju inget som hindrar att man köper bra och roliga leksaker till sina egna barn eller härliga julklappar till nära och kära. Jag tror på en kombination. Och nu ska jag återgå till mina julslingor och se hur många lampor som är trasiga i år, det är lite julterapi. :)

Inga kommentarer: