13 november 2008

Lasse Sandberg död

Lasse Sandberg är död. Skaparen av spöket Laban, Tummen och lilla Anna och många fler! Jag minns inte själv Tummen så väl. Men jag ser att det hos många av mina kompisar (som precis blivit föräldrar) fullkomligen har exploderat med Tummen-filtar och barnvagnsprylar och annat. Däremot minns jag Lilla spöket Laban och hans polare väldigt väl! Liksom lilla Anna och långa farbrorn. Böckerna har man bläddrat i och på teve kunde man höra Laban rassla på bästa barnsändningstid. Jag är fascinerad över hur mycket fantasi han hade och hur roligt det måste ha varit att skriva barnböcker tillsammans med sin livspartner, ända till slutet! Oliver fick precis, bara för några dagar sedan, sin allra första bok av Inger och Lasse Sandberg. Den kommer han förmodligen att ha mycket skoj med.

Bild hämtad från spoketlaban.se

Inga kommentarer: