21 januari 2009

Mardrömmarnas trädgård...

Det märkligaste barnprogrammet som går på Barnkanalen just nu måste vara I drömmarnas trädgård. Ett program fullt med konstiga figurer i pastellfärger som piper och squeekar istället för pratar och heter larviga saker som Igglepiggle, Makka Pakka och Upsy Daisy... Jag blir tokig när det här progammet kommer på för det är så oerhört bizarrt och berättarrösten upprepar allting tusen gånger. Så döm om min förvåning när jag, efter en snabb googling, ser att den fått nästan enbart positiva omdömen från både press och föräldrar. Jag fattar uppenbarligen inte grejen. :) En som gillar det i all fall är Oliver, han sitter som klistrad framför teven när det går på. Och barnprogram kanske ska vara just det - till för barn :)

Bilden är lånad från svt.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag har inte sett just det programmet, men jag tycker att mååånga av barnprogrammen är väldigt konstiga. Jag sitter och tänker stackars dagens barn och Elin fnissar så hela hon skakar åt dem. Så som sagt, på något konstigt vis gillar de progammen ändå:)

Nina-Pina sa...

Emil och Gry bara ääääälskar Makka Pakka & co. Men jag måste ju hålla med om att det är lite tokigt.

Lena sa...

Ja det är bara att inse, pinky ponk och gänget är oerhört poppis hos barn, jag tror dom använder sig av sublima meddelanden bland alla pastelliga figurer. :)