19 februari 2009

Riktig vinter

Det är verkligen riktig vinter ute. Massor av snö och idag har det ju snöat igen! Inte klokt. Särskilt som vi ska ut med bilen i morgon och styra kosan mot huvudstaden. Vi brukar alltid åka tåg så här års men med 4 stora personer och 1 liten (eller två stora snarare eftersom dom andra stora är ganska små...) som dessutom behöver barnvagn och en massa annat så kändes det mer praktiskt att ta bilen. Den är dessutom lagad nu vilket ju är ett plus :) Imorgon kväll ska vi stå på Globen och bröla touch too much och en massa annat i bästa AC/DC-anda. Oliven ska inte med trots att han har lika fina hysch som Fred, jag kallar dom hörselskydd... Han får greja hemma hos mormor och morfar och jag har redan förvarnat om allehanda bus han kan hitta på under en kväll. Vi ska ta det lugnt på vägarna imorgon och även på söndag när vi ska hem. Jag har ju redan lite erfarenhet av att få motorstopp vid vägkanten i snöstorm så jag vet hur jag ska göra om det inträffar :)

Inga kommentarer: