23 februari 2009

Tillbaka till Globen

I fredags var jag i Globen och såg AC/DC. Fantastiskt! hehe Sångaren stapplar runt på scenen och ser verkligen ut att vara 61 år. De andra i bandet gör inte en knop mer än növändigt och de ser nog också ut att ligga runt 60. Tur då att dom har Angus Young! Han är verkligen hela behållningen med AC/DC enligt mig. Han är inte still en enda sekund och jag är grymt imponerad över att han orkar genomföra en hel konsert i det tempot. Jag är inte mycket för långa gitarrsolon och det var jag inte i fredags heller men har man Angus på scen så har man åtminstone något att titta på. Fascinerande! I sommar kommer dom till Ullevi, jag tror inte jag går då men jag är glad att jag äntligen har sett dom! Det var faktiskt en upplevelse :) Senast jag var på hårdrockskonert i Globen var i mitten på 80-talet. Då var det Gary Moore som gällde. Och det var ju naturligtvis just då även det hur bra som helst. Konserter har en förmåga att bli det i just det ögonblicket. Så här i efterhand tror jag mest vi hade dåliga sittplatser, dåligt ljud och mest ögonen på Tommy som gick i 9:an... I fredags var mina ögon på Angus Young och jag tyckte vi hade bra platser och hyfsat ljud! Sen om det var sant eller ej, det kan jag inte svara på. :)

Inga kommentarer: