01 mars 2009

Barbie goes 50!

I år fyller Barbie 50 bast! Ett år yngre än Madonna alltså. Jag fick ärva syrrans barbiedockor med mestadels hemsydda kläder a la Marimekko (som inte riktigt hade samma märkesstatus på den tiden kan jag lova) och hade dom i en liten resväska. Den hamnade sen ute i förrådet och för några år sen forslades den vidare till min systerdotter Lisa som helt plötsligt hade ett hav av Barbies omkring sig! Fast kläderna ratade hon totalt... haha Syrran fick väl sy nya, lite mer moderna. Läste i BT i morse att det 1983 dök upp en Swedish Barbie i folkdräkt (!) Det har jag inget som helst minne av. Men jag tror att vid det laget hade jag lämnat Barbie bakom mig och gått vidare till att prenumerera på Okej och längta efter mockastövlar med fransar på. Coolt värre!

Bilden lånad från www.barbiemedia.com

2 kommentarer:

Kristallena sa...

Ja minsann man är jämngammal med den snygga Barbie och ett år yngre än den snygga Madonna, kan man inte tro! Min Barbiedocka har försvunnit tyvärr, men jag har en gammal Skipper som jag håller hårt i. Dessvärre finns inga kläder kvar och resväskan som jag hade alla kläder i har kasserats.

Lena sa...

Du lika gammal som barbie? du ser ju inte ut att vara en dag äldre än Barbies lillasyster Skipper :)