13 mars 2009

I can jive I can jive!

Igår kväll trotsade vi snöstormen och tog bilen till Göteborg och Rondo. Där såg vi Jerry Williams på scen och det var drag må jag säga! Han kan fortfarande gubben, som Stefan sa... Medelåldern var hög och jag tror det beror på att alla som en gång svängt sina lurviga i folkparkerna till Jerkas musik gärna återupplever det här då och då. Själv har jag ju växt upp i samma kvarter där Jerka bor nu. (om nu denna fantastiska händelse har undgått någon ; ) och på något sätt har han väl fastnat i mitt musikminne. För att inte tala om alla gånger när vi ringde på och bad om en autograf när vi gick i mellanstadiet... Jerka är en hygglig prick och pratar alltid med alla. Särskilt om man är intresserad av hoj eller vovve. :) Vi klarade oss i alla fall helskinnade hem även om det inte gick fortare än 70 på motorvägen. Väl hemma på alptoppen Sandared låg snön i drivor och barnvakten fick skotta fram bilen...

Som vanligt blir det en blurrig bild från mobilkameran, som inte går att zooma med... men han i strålkastarljust är Jerka. :)

2 kommentarer:

Katharina sa...

Min far påpekar alltid att Jerry var rörmokare innan han bytte karriär. Gissa vad min far har för yrke... Roligt att det var bra! Och hurra att ni tog er hem. Och ytterligare hurra för att det är fredag!

Lena sa...

Instämmer!